RMA hos shg

Soap-Box d.  27. april. 2009, skrevet af Mapples
Vist: 846 gange.

Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 18:58:08
Svar/Indlæg:
6166/270
Nogen der ved hvordan RMA'en foregår hos shg.
får man en returlabel tilsendt?
Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:08:42
Svar/Indlæg:
8762/174
#0

Jeg fik besked på at sende det ind på egen regning


Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:10:38
Svar/Indlæg:
6166/270
#1 Er der ikke noget med at forhandlerne skal betale for fragten når der er tale om rma?


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2009 19:13:27
Svar/Indlæg:
1630/101
#2 - jow da, det er ihvertfald hvad jeg har oplevet med mine mange RMA 😎


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:18:06
Svar/Indlæg:
1972/260
#0 - Du sender det på egen regning og beder dem refundere portoen, hvilket de ved lov har pligt til. Hvis ikke du selv gør dem opmærksom på det, bliver det på egen regning. Lidt ligesom "går det, så går det".

Men ellers så kender du vel processen? Send med brev hvori du ønsker at få refunderet porto -> modtag refundering på konto -> vent..... vent..... vent..... -> modtag ny vare eller samme vare med testgebyr.

😀


Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:22:48
Svar/Indlæg:
6166/270
#4 kender ikke processen, for har aldrig haft noget der skulle til rma, før nu.


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:29:33
Svar/Indlæg:
1972/260
Okay... sådan foregår det.

- Du udfylder og opretter en reklamationssag på deres side.
- Du printer reklamationssagen ud og pakker den sammen med varen. Det skal pakkes rigtig godt ind med masser af pakke fyld, hvis der er flere dele skal der være pakkefyld mellem delene.
- Du sender det, med et brev hvori du ønsker at få refunderet portoen til en konto.
- Du modtager portoen på kontoen og kan følge med i sagens process på deres side.
- Når sagen er afsluttet modtager du en ny vare hvis den gamle var defekt, ellers modtager du samme vare med et testgebyr (tror det er 250 kr.).

Du får også mails løbende omkring sagens status.


Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:31:40
Svar/Indlæg:
6166/270
#6 mange tak.

skal man ikke have fakturaen med også?


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:47:44
Svar/Indlæg:
1972/260
#7 - Det er ikke nødvendigt. Et RMA nr. er faktisk nok. Men print selve RMA'en ud og send det med... det gør arbejdet meget nemmere og hurtigere. Så får du nok også en bedre behandling af din reklamation. Hvis de har brug for yderligere information, hvilket jeg tvivler stærkt på, kan de uden problemer og besvær finde det selv, blot ved hjælp af de informationer der er på reklamationen. 🙂


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:48:57
Svar/Indlæg:
1972/260
Og lav gerne en detaljeret og præcis fejlbeskrivelse. Det gør også arbejdet meget nemmere og hurtigere. 🙂


Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:51:54
Svar/Indlæg:
6166/270
#9 rigtig mange tak for hjælpen.

Min roccat kone mus er jo ikke engang uge gammel.


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:53:48
Svar/Indlæg:
1972/260
#10 - At your service. 🙂 Det var absolut så lidt. 🙂

Trist med hardware fejl, men det sker desværre. Jeg har aldrig hørt om hardware hvor 100% af det producerede er uden fejl.


Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 20:09:47
Svar/Indlæg:
6166/270
Hvor lang tid skal der gå fra man udfylder en rma blanket til man sender den ind?


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 20:21:34
Svar/Indlæg:
826/60
#12: du kan sende det i samme sekund du har oprettet RMA'en.

Men hvis du kontakter dem vedr refundering af porto osv, så tilbyder de faktisk at sende en forudbetalt returlabel, så sender de faktisk sådan en i løbet af et par dage... det er min erfaring.

Edit: RMA fra det "gamle" SHG skal man selv betale for porto, både til og fra deres adresse...


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 20:24:02
Svar/Indlæg:
1972/260
Som #13 siger - Det kan gøres med det samme.

Jeg vidste dog ikke at de sender returlabel hvis man kontakter dem. Jeg ved bare at det bliver for egen regning hvis man ikke selv tager initiativ til at få pengene igen.


Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 20:37:12
Svar/Indlæg:
6166/270
Nå men nu har jeg oprettet rma, skrevet en fin lille seddel om portoen.
så den vej ryger den ind.


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 20:39:53
Svar/Indlæg:
1972/260
#15 - Super. Så skulle det jo være lige til. 🙂

Held og lykke med det. 😉


#17
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 23:31:02
Svar/Indlæg:
3588/418
Hvad er der galt med din Roccat Kone? 🙂


Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 05:10:22
Svar/Indlæg:
6166/270
#174 lige pludselig gik lyset ud på den og så virkede den ikke mere.
den kan ikke registrere at man flytter musen.


#19
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2009 10:35:40
Svar/Indlæg:
3588/418
#18
Trist... Min har det problem, at den nogle gange begynder at bevæge sig meget ujævnt, og indimellem er umulig at styre. Jeg har på fornemmelsen, det er min musemåttes skyld 😕


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2009 00:40:36
Svar/Indlæg:
1972/260
#19 - Hvis det er en flerefarvet musemåtte kan det sagtens være det der gør det.


Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2009 16:51:34
Svar/Indlæg:
6166/270
Fik den sendt i dag, men glemte at skrive RMA: mellem mrk. og rma nummeret, så jeg håber de kan finde ud af det alligevel.


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2009 00:27:00
Svar/Indlæg:
1972/260
#21 - Du kan evt. kontakte deres support og fortælle dem at du har sendt pakken med t&t nr. samt navn og evt. adresse. 🙂

Så ved de i hvert fald hvad der skal ske med pakken. 🙂


Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2009 05:18:23
Svar/Indlæg:
6166/270
Det kan jeg gøre, men de skulle modtage den i dag, pakken er allerede kommet til taulov pakkecenter. 😛

Men de slår vel nummeret op for se om der er en rma på den?


Mapples
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 09:25:50
Svar/Indlæg:
6166/270
Så fik jeg musen ombyttet. 😲

Det gik hurtigt.


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 03:55:06
Svar/Indlæg:
1972/260
#24 - Det var godt, tillykke med det. 🙂

De er sgu gode nok. 🙂