Volkswagen Scirocco 2009

Soap-Box d.  23. juni. 2009, skrevet af Seballe
Vist: 3131 gange.

Seballe
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2009 22:21:51
Svar/Indlæg:
913/114
Hejsa, jeg har overvejet denne yderst fine bil. Fabriks ny - og i VAN.

Men da jeg fortalte en af mine venner det blev han noget skuffet over at jeg valgte 2.0 TSI motoren med 200 heste. Frem for 2.0 TDI med 170 heste - og det endte med at vi kom i en kæmpe diskution omkring TDI og TSI.

Så ville somend dele et (for nogen) interessant emne med jer.

Altså for at bakke min teori op omkring hvad der var best og hurtigst sagde jeg at 2.0 TSI(200hk) kunne klare 100 på 7.1 sek hvor mod 2.0 TDI(170hk) ville klare det på lidt under 9 sek...

Og selv om jeg sagde det mente han at jeg aldrig kunne nå 100 på 7.1 med 2.0 TSI'eren.

Det skal lige siges at begge motorer skal haves med DSG gear.

Mvh Seballe
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 22:25:48
Svar/Indlæg:
20170/383
hypper er hypper. Men den TDI motor vil have en fordel i mellemaccelerationer, fx fra 80-120 i kraft af det noget højere drejningsmoment.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 23-06-2009 22:26:30.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-06-2009 22:30:30
Svar/Indlæg:
15844/629
Hvad der er bedste kan diskusteres til endeløshed, men altså 200Hk TSi'en trækker hurtigere i stillestående tilstand end TDI'en, der tilgengæld har et hårdere bundtræk. Jeg har prøvet begge biler, og begge kører vidunderligt. Jeg kører selv i en Golf V 1.4 TSi m. DSG og den og Scirocco'en minder om hinanden i træk, - der er kompressor og turbo på begge.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 23-06-2009 22:31:45.


LMSShadow
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2009 22:32:12
Svar/Indlæg:
175/24
TSI motoren er hurtigere i accelerationerne, så hvis du går meget op i det, så skal du vælge denne. Tror faktisk at jeg læset et sted at TSI er 1,7 sek hurtigere til 100 end TDI'en. 🙂

Håber det kan hjælpe lidt.. 🙂

P.S. Det er sgu en dejlig bil, du tænker på at købe der 😀 Gad det var mig...



LarsL
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2009 22:33:33
Svar/Indlæg:
445/37
ta dog ud og prøv en af hver, problem løst


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 22:34:09
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg holder nu stadig på at TDI motoren vil være hurtigst i mellemaccelerationer. Hvorfor skulle den være anderledes end andre moderne diesel motorer 🙂


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 22:41:48
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg ville til enhver tid vælge diesel, fordi jeg elsker diesel ❤ men jeg vil mene, at det først og fremmest er en smagssag, om man foretrækker diesel eller benzin. Som #3 siger, hvis du går op i 0-100 tiden, så skal du da vælge benzin. Turbo diesel er lækkert, men der går lige et sekunds tid, fra du jokker speederen i bund, til der for alvor sker noget.

Og så skal du være opmærksom på dit kørselsbehov - for en dieselmotor har ikke godt af daglige ture på under 20-30 minutter.

*edit* men husk, at gule plader kun er sejt, hvis du også har en stige med 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Stensgaard d. 23-06-2009 22:48:02.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-06-2009 22:45:02
Svar/Indlæg:
15844/629
#5: Yes det er lidt i den stil. Det er svært at forklare, men ved mellemaccelerationer på TDI har man en følelse af at blive trukket frem, lidt ligesom at blive trukke op ad en rutsjebane, mens på TSi går den ned i gear og skyder op i rpm og så er følelsen mere at man bliver skudt afsted 🙂
Før Golf V 1.4 TSi'en kørte jeg en Golf V Plus TDi 2.0


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 23-06-2009 22:47:01.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 22:46:01
Svar/Indlæg:
20170/383
En rigtig diesel motor skal være af den gammeldags slags og helst ikke under 4 liter. Jeg synes det hersens moderne commonrail skidt hvor man giver en relativt lille motor, ydelse på højde med en Benzinmotor er noget skrammel. Nææh.. En dieselmotor skal være langsomtgående og bare gå stille og roligt og silkeblødt.

Man kan ikke rigtigt sige en moderne commonrail diesel går blødt og roligt.. føj da hvor de banker og hakker, og VWs motorer er bestemt ikke de mest støjsvage. Kører rundt i en Transporter til dagligt med 13000 km på sig. føj da..

Nå, det var lige lidt galde hehe.. Eneste rigtigt til en "sportsvogn" er da Benzin 🙂

#7

det hænger jo ret godt sammen med at en den VW TDI allerede har sit maks moment ved ca 1800 omdr. Så når man ligger i et højt gear og træder pedalen i bund rykker skidtet.

Men jeg er bare slet ikke til Diesel i ern personbil hehe.. suk.. 😩


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tom81 d. 23-06-2009 22:47:51.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-06-2009 22:48:30
Svar/Indlæg:
15844/629
#8: Du kan heller ikke sammenligne VW Transporteren med f.eks en Golf Plus TDi i larm. Plus TDi'en er meget stille af en diesel ❤ .

Men altså på TSi'en er det lidt cool at sætte DSG på sport og så pedalen i bund og så høre kompressoren synge ❤


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 23-06-2009 22:50:21.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 22:50:40
Svar/Indlæg:
2620/327
#8 Der er jeg så meget uenig - jeg kører selv i en Berlingo med en 2.0 HDI, som er commonrail - og det er virkelig en perle af en motor ❤


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 22:52:43
Svar/Indlæg:
20170/383
#9

det er fuldstædigt det samme hvis nu man sidder i fx en touran med samme motor. Føj den støjer, ja eller en golf.
Vi har også næsten nye peugoet 307 HDI. Det siger bare slet ingenting i forhold til. Jeg er generelt ikke meget for franske biler. Men deres Dieselmotorer er nu engang noget for sig selv 🙂

#10
PSA koncernens Diesel motorer går også for at være noget nær verdens bedste diesel motorer. Måske kun overgået at Mercedes. Her kan VW eller for den sags skyld Toyota vist ikke helt være med.

Jeg skal heller ikke generalisere alt for meget. Men VW kunne lære noget af de franskmænd hvad angår dieselmotorer 🙂

Nå. Men det er heldigvis et frit land vi lever i, og Folk har jo forskellige preferencer 🙂
Jeg er bare slet ikke vild med VW, måske lige på nær deres DSG gearkasse 🙂


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af tom81 d. 23-06-2009 23:02:12.


#12
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 23:04:46
Svar/Indlæg:
4657/53
TSI da . Livet er da for kort til oliekoger.
Vw motor er ingen racer motor, hverken i benzin eller diesel.

Hvis du køre mange km så kunne en oliekoger være en ide.

Det er synd når VW gir Walter lov til og tegne en bil der ser bare lidt fornuftig ud.
At de så ikke laver en motor til passer til karosseriet. samt indtræk.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-06-2009 23:05:53
Svar/Indlæg:
15844/629
#11: peugoet 307 HDI ej, det kan du ikke mene, den brummer 😐 Plus'en siger nada iforhold til - selv 120km/t+

#12: Veyron ?. Næh men nu er det jo også motorer der gerne skulle holde et rimelig km/l tal.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 23-06-2009 23:09:15.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 23:07:56
Svar/Indlæg:
20170/383
#13

den er stille i forhold til de VWer jeg har kørt. Transporter, Touran, Golf 🙂

Plus'en ??


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 23-06-2009 23:08:16.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-06-2009 23:09:54
Svar/Indlæg:
15844/629
#14: Golf V Plus.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 23:10:58
Svar/Indlæg:
20170/383
#15

okay, så meget kender jeg så ikke til det. Men jeg ved da hvordan en Golf V ser ud 🙂 og jeg kender lyden af en skramlende Diesel motor 🙂

Men vi bliver nok heller ikke enige uanset hvad 🙂
jeg er generelt ikke så meget for VW, og da slet ikke deres diesel motorer som jeg synes støjer. jeg mener nu også at personbiler bør være med Benzin motorer 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 23-06-2009 23:12:32.


#17
Krik
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 23:13:11
Svar/Indlæg:
357/59
ville selv vælge tdi bedre økonomi lækkert moment. og men en lille chip æder den tsi på de små veje.
nu syntes jeg jo heller ikke tdi motoren larmer.. den lyder bare lidt af traktor
ja jeg er jyde !!!!!!!!!! 😀
har leget lidt i biler med både tsi og tdi.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-06-2009 23:15:12
Svar/Indlæg:
15844/629
Golf V TDi siger lidt mere end Golf V Plus TDi, det skyldes muligvis karosseri ændringerne. Plus'en har en anderledes udseende og er lidt større over det hele.

Audi A6 2.7 TDi Tiptr. 05 er vist lidt mere stille end Golf V TDi. Jeg kan ikke helt huske det, - det er snart 1år siden jeg prøvede så'en jen.


#19
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2009 23:32:12
Svar/Indlæg:
301/42
Jeg synes du skal tage ud og prøve dem, og se hvad der passer dig bedst. Jeg ville klart tage den med benzin, men det er mere fordi jeg foretrækker benz fremfor diesel, og så vil den være hurtigere.

Jeg har ikke selv kørt en med denne motor, men har kørt mod én som havde en sirocco med den motor, og den kunne da følge ok med, så helt slow er den ikke.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af UGP d. 23-06-2009 23:32:36.


PearsonDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 23:42:18
Svar/Indlæg:
759/45
#11 Det er vist lang tid siden du har prøvet en Toyota diesel. De nye 2,0 126hk og 2,2 150/177hk fra Toyota er rost for at være nogle af de bedste diesel motore nogensinde..

Men jeg vil give dig ret i, at hvis man skal have en sports betonet bil som en Scirroco nu engang er.. Så ville jeg også 10gange heller have en benzin!!

Har tidligere selv haft en Corolla 1,8 T-Sport 192hk, og vil sige at en Auris 2,2 177Hk Sol Sport slet ikke er den samme oplevelse på nogen måde..

Til sidst så overvej lige en ekstra gang med at vælge en Van.

Af minus'er kan nævnes:

Væsentlig højere afskrivning (specielt hvis du skal bruge den 100% privat, hvor du betaler fuld moms)
Straf afgift oven i den normale vægtafgift.
Manglen på bagsæder

Det eneste plus er at du spare penge her og nu, og har et mindre beløb at betale rente af (går ud fra at du skal have finansieret bilen).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af PearsonDK d. 23-06-2009 23:46:33.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 23:50:33
Svar/Indlæg:
20170/383
#20

Indrømmet, min erfaringer med moderne toyota diesel er begrænset til en 115hk commonrail lige da de kom frem for 7-8 år siden. Men så vidt jeg husker var det også en fin bil 🙂

Sidste gang jeg kørte toyota diesel var en landcruiser HDJ80 4,2 turbo diesel. Se det er sgu en rigtigt diesel motor. Ikke det dersens moderne skrammelværk 🙂
Og bare rolig. jeg er også selv mest til Toyota, men det bliver Benzin. Med mindre jeg får råd til en Landcruiser hehe..


#22
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 23:56:06
Svar/Indlæg:
5727/122
#20 Hvis den skal være på gule plader, og ikke gøjeplader, så er det da klart fedest med Van, og helst også Benz 😛 For så må man gå udfra det er firmaet der betaler gildet 😎


PearsonDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 03:48:27
Svar/Indlæg:
759/45
#22 Jeps.. Den eneste måde jeg nogensinde måde nogensinde jeg kunne tænke mig at få en gulplade bil, er som firmabil. Hvor jeg ikke står med andet end beskatningen for at bruge den,.,


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2009 09:29:08
Svar/Indlæg:
450/67
Jeg vil nu godt mene en gulplade bil sagtens kan bruges til privat brug uanset om det er diesel el. benzin. Det er jo afgiften der før forskellen. En Golf V på hvide plader er tæt på 100'000kr dyrer end på gule. Men igen det er jo ikke bilens skyld men alle de pokkers afgifter.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Reverb d. 24-06-2009 09:30:33.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 09:32:00
Svar/Indlæg:
20170/383
#24

Der er bare noget lidt fattigsrøvagtigt over at være nødt til at køre på gule plader i en bil der egentligt er ment som en hvidpladebil. Altså som fx nævnte Scirocco, Seat Leon Cupra osv.. 🙂


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2009 09:38:08
Svar/Indlæg:
450/67
#25: Fordi man ikke kan lange 100'000 ekstra ud på en til hvid plader så er man fattigrøvsagtig og burde slet ikke have lov til at eje en sådan bil eller ?
Det er samme bil uanset plader.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Reverb d. 24-06-2009 09:38:38.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 09:39:58
Svar/Indlæg:
20170/383

#26

det synes jeg bare. Man kan fx ikke tage vennerne med ud at køre.. fordi man ikke lige havde ordentlig råd til sæderne bagi osv. Det er også bare min mening.


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2009 09:43:12
Svar/Indlæg:
450/67
#27: Well jeg køber da en bil efter behov, evne og ønske og ikke om mine venner skal sidde og danse på bagsædet. Fordi jeg ikke har råd til hvide plader på min egen vogn, så vil jeg da ikke spises af med en eller anden fesen KIA på hvide plader. 😛
får jeg brug for flere siddepladser, må jeg jo bare hente sæderne op fra kælderen og omregistrere dytten, hvis det er det jeg vil 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Reverb d. 24-06-2009 09:46:53.


Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 10:17:00
Svar/Indlæg:
226/10
Jeg har selv en BMW 123d, rykker sku ret godt. Og den har ingen problemer med at trække helt til begrænseren, som visse VW TDI'er har 😛

Jeg vil sige nup TSI'eren, hvis du vil have den hurtigst. Men samtidig kan leve med benzin økonomien og det dyre benzin 🙂

Tag TDI'eren, hvis du ikke gider lade den trække til begrænseren for at yde noget. Den kan du lade trække mellem 1500 og 2500 omdr. og stadig komme nogenlunde hurtigt frem.

Men hvis du vil brænde 250+ af på en bil, så gør dig selv en tjeneste og kig på en BMW 118d 😀


Til dem, som mener at gulplade er for fattigrøve, så kan jeg informere om at jeg sagtens kunne have købt min på hvide plader. Men hvorfor i alverden skulle man forærer staten 250k for et bagsæde der aldrig bliver brugt?
En BMW Z4 har jo heller ikke bagsæder 😛


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 11:50:10
Svar/Indlæg:
652/76
At PSA koncernen skulle producere nogle af de bedste dieselmotorer er vist noget af en and.

BMW har efter min mening nogle af de bedste motorer. Toyota og mazda er også kommet godt med, især Mazdas nye 2,2 L.

Nu tilbage til Seballes spørgsmål.

Hvilken model, der er hurtigst, kommer an på, hvad du vil måle på. Benzineren er hurtigst fra 0-100 ingen tvivl om det. Jeg vil også mene, at den er hurtige på en bane, idet benzinmotoren vejer mindre end dieselmotoren.

Jeg vil dog ikke måle hurtigheden alene på det. Til hverdagsbrug er det efter min mening mellemaccelerationerne, der er med til at gøre en bil hurtig. Det er i al fald her, du for alvor mærker, hvor hurtig en diesel kan være i forhold tilo en benziner.

Som de nadre dog har skrevet. Du er nødt til at køre nogle lange ture i begge biler.

Kan du så se at komme afsted 😛


/Henrik


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 11:57:21
Svar/Indlæg:
20170/383
#30

Jeg er selvfølgelig ikke selv mekaniker. Men jeg har jævnligt hørt det fra diverse dieselfolk at PSAs diesel motorer skulle være i en klasse for sig.

BMW er vel mest kendt for deres benzin motorer.


#32
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2009 12:45:39
Svar/Indlæg:
301/42
Kan godt lide at så mange for det til at lyde som om den er meget hurtigere i mellemacc (rolig med det moment), det er den ikke. Man kan bare skifte et gear ned, så skal den nok slå den diesel, om man så kan lide det er noget andet.



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 12:48:11
Svar/Indlæg:
20170/383
#32

Jamen det er såmænd bare fakta vi forholder os til.


ShowRespect
 
Overclocker
Tilføjet:
24-06-2009 13:06:13
Svar/Indlæg:
182/8
Diesel er noget man fyrer op med...

Synes det vil nærme sig blasfemi at sætte en dieselmotor i en Scirocco, fordi den med sit design ligger op til noget "sporty" og i min verden er det ikke noget der hænger sammen med diesel, når vi altså ikke snakker le mans 🙂
Uden at jeg skal gøre mig klog på div. diesel motorere, så er i vel godt klar over at TDI'en her er vw's nye motorere? De skulle jo ikke sige nær så meget som de tidligere.

For lidt mere snak om TSI motoreren så kig her: http://www.vagcars.dk/phpbb/vi...



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ShowRespect d. 24-06-2009 13:06:27.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 13:08:17
Svar/Indlæg:
20170/383
#34

Jeg er helt enig med dig. Ser man bort fra Le Mans, så hører diesel sgu ikke til i sådanne biler 🙂


Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 13:51:28
Svar/Indlæg:
226/10
En Scirocco er jo bare en alm. hatchback lige som en Golf.
I min verden er det ligemeget om det er TDI eller TSI der sidder i den.
Det kommer anpå ens temperament.

TSI vil være hurtigst, ingen tvivl om det. Også "mellem accelerationerne" Det er bare et spørgsmål om at vælge det rigtige gear!
Men klart, hvis de begge ligger ved 100 km/t i 6. gear, så er TDI'eren sandsynligvis hurtigst.

BMW laver også nogle af de bedste diesel motorer..
eks. den der sidder i min bil:
2 liter, 204 hk, 400 nm, 19,2 km/l
eller hvad med den der sidder i 335d - 3 liter, 286 hk, 580 nm, 14,7 km/l


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 13:58:37
Svar/Indlæg:
20170/383
#36

Man synes jo altid selv ens eget lort er det bedst i verden. Så hvad er det du synes der lige gør din så ekseptionelt god ?? En god dieselmotor kendetegnes jo netop ved at den kan holde i mange år/km.

Det er jo ikke nødvendigvis data der gør en motor god. Fx en Mercedes diesel. Der findes ikke en diesel motor på markedet der har en holdbarhed som sådan en Mercedes en. De har ry for uden store kvaler at kunne runde en million km.

Jo, måske Toyotas gamle 4 liters motorer fra landcruiserne. Den er/var der også enormt mange km i. Men koblingen skulle da skiftes i ny og næ.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 24-06-2009 14:00:00.


Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 14:04:21
Svar/Indlæg:
226/10
Synes nødvendigvis ikke det er det bedste i verdenen, det var bare til den tidligere kommentar om benzin motorene fra bmw kontra diesel.
Motoren i en 123d har samme træk som en benzin, trækker rent til begrænseren, hvor de tidligere TDI'er fra VW blev lidt døde ved 3,5k rpm og man kunne lige så godt skifte gear 😉
Nu har min motor kun eksisteret i knap 2 år, så ingen har rundet 300k km endnu.
Men jeg har aldrig set at en motor har dødsdømt bilen, sålænge den er ordentlig vedligeholdt. Det er så uanset om det er diesel eller benzin.
Idag er det fløjtende ligegyldigt for holdbarheden at det er benzin eller diesel. Grunden til du ser diesel med rigtig mange km. er at sælgerne, altså dem som kører meget vælger diesel pga. økonomien.

Jeg siger bare at diesel ikke er hurtigere end benzin på nogen måder, hvis man vælger det korrekte gear.
IMO er det en mere afslappet kørestil i en diesel, da motoren ikke skal tage +5k rpm for at yde noget.
Men hold da op, jeg synes en Civic Type-r lyder godt fra 5,5k -> 8k rpm 😀
Tilgengæld ville jeg hade at fylde benzin på for hver 400. km 😕


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Stoffer d. 24-06-2009 14:11:19.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 15:57:11
Svar/Indlæg:
5871/422
selve Scirocco modellinien er nice! :yes:


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 16:03:19
Svar/Indlæg:
20170/383
#38

jeps.. sådan en Honda kværn er fed når den får nogle tæsk 🙂


#41
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2009 16:49:27
Svar/Indlæg:
301/42
#33

Du har måske testet bilen med begge motore, da du ved det er fakta?

Hvis du skifter ned i gear, vil benzinen være hurtigere, som #38 også siger!


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 16:53:05
Svar/Indlæg:
20170/383
#41

Man skal jo ikke læse ret mange biltests i fx fdm's blad eller bilmagasinet for at finde ud af sådan noget.


#43
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2009 16:56:16
Svar/Indlæg:
301/42
#41

For at finde ud af hvad?

Vi snakker ikke om noget generelt, men om sirocco med benzin og diesel. Og hvis du skifter ned i gear og kommer op i rpm's, vil benzinen være hurtigere. Derimod vil du kører i et meget højt gear, vil diesel ofte være hurtigere, da den har momentet i de laver rpm.

Kommer an på hvordan du vil kører, men vil du hurtigst frem, er det benzinen, hvorimod vil du køre med lave rpm og "afslappet" har diesel en fordel.



NewTon
 
Overclocker
Tilføjet:
24-06-2009 18:50:23
Svar/Indlæg:
36/9
Efter at have læst næsten alle 43 indlæg

Kan jeg sige hvis man skal have en Scirocco skal den være 2,0 TSI 200 HK med DSG

TDI motorer høre ikke hjemme i en Scirocco


Ang. TDI motorer har mange af jer skreven.
de støj,banker og hakker ja det gør Pumpe-Dyse motorer
som man finder i mange T5 som stadigvæk køre med Pumpe-Dyse motorer

De TDI motorer man får idag i vw f.eks Scirocco er ikke Pumpe-Dyse men commonrail og der mindre støj,banker og hakker med en commonrail motor men der stadigvæk noget og det er der altid noget støj,banker og hakker ved diesel motorer


men der kommer jo en ny Scirocco til næsten år
Scirocco R med en benzin motor på 265 HK. motor kommer fra Audi S3

#0Du kan jo også bare købe denne her bil
http://www.vw-randers.dk/brugt... istenfor en Scirocco



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NewTon d. 24-06-2009 18:57:21.


#45
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 19:02:21
Svar/Indlæg:
4657/53
hvis man smider lidt penge . kan man chiptune Scirocco til ca 250hk - 335nm.

Men det er ikke hk den bil mangler . Den køre med en skod undervogn der virkeligt trænger til og blive lavet om, og så mangler den et mekanisk spær.
Og ikke bare det skod elektronisk esp eller hvad de kalder det.

Hvem gider og køre i en Touareg :no:


NewTon
 
Overclocker
Tilføjet:
24-06-2009 19:18:16
Svar/Indlæg:
36/9
ja okay men det her er bedre og køre i
http://www.audi-randers.dk/bru...


Seballe
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2009 20:33:53
Svar/Indlæg:
913/114
#NewTon du bliver nød til at holde dig ON TOPIC tak. Vi gider ikke se på andre biler når det drejer sig om Scirocco.

Og mange tak til jer alle som har svaret. Vidste at i gutter herinde havde stor interresse i bil lige som mig. :) Men forsæt da med debatten! Synes det var rigtig spændene at læse alle folks menninger og holdninger! :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Seballe d. 24-06-2009 20:35:16.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 20:35:25
Svar/Indlæg:
20170/383
#47
Er det ikke pænt sent du melder ud med sådan noget ???


Seballe
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2009 20:43:41
Svar/Indlæg:
913/114
#48 Jamen har jeg sq da travlt. :P hehe har ikke så meget tid til computere mere.. Men tjekker da jævnligt. Undskyld jeg ikke er 24/7 nørd og tjekker hvert sek ;)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Seballe d. 24-06-2009 20:44:34.


#50
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 20:46:32
Svar/Indlæg:
4657/53
#46 kom lige ind i kampen igen. vi snakker Volkswagen Scirocco 2009
og ikke alt muligt andet.


ShowRespect
 
Overclocker
Tilføjet:
24-06-2009 22:32:24
Svar/Indlæg:
182/8
Jeg har lige et spørgsmål,
på vw's prisliste på over scirocco van er der opgivet 3 priser nemlig: Pris excl. afgift excl. moms & Pris incl. afgift excl. moms & Pris incl. afgift incl. moms. hvilken er aktuel hvis man som #0 har det som firmabil og må køre i den privat?


#52
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2009 22:55:12
Svar/Indlæg:
4657/53
Pris incl. afgift incl. moms.

Også kaldt papegøjeplader .


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Riis d. 24-06-2009 22:57:07.