Hej, søger lidt hjælp 😉 Har lånt en ældre Fujitsu-Siemens E5905 Esprimo small-factor stationær maskine med hjem fra arbejedet. Info: Fujitsu-Siemens E5905 Intel P4 3,2Ghtz socket 775 2*1Gb ddr2 ram intel onboard grafik i945G 80Gb hdd sata windows xp + sp3
Bruger den som medie center i stuen, ser film på 42" panasonic plasma, men filmene hakker nogen gange... Har ellers opdateret alt til denne her lidt ældre sag, mistænker onboard grafiken.
Burde det ikke kunne trække alm avi film??? 😕 Ps. Har kigget på et low profil 4350´ere gfx hos shg 😉
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af 187man d. 12-08-2009 14:48:07.
kan ikke se hvorfor den ikke skulle kunne spille avi film.. har en gammel p4 1.6 Ghz med 512 ram og et tnt2 kort ??ram på som godt kan afspille det.. ?
ellers prøv VLC player og se om det virker.. og kører dit system ellers langsom(opstart, brug af nettede osv) ?
#11, filmene´s opløsning er lidt forskellige... 620x520 (tror jeg nok) men jeg køre signalet op til panasonic plasma´en via vga-stikket og har sat det til 1024x768.
Tv´et er: Panasonic TH-42PV600E , native 720p (altså kun HD-Ready 😕 😳 ) Den er fra 2006 og virker upåklageligt indtil videre, men der er jo kommet nyere, men den klar sit job fint nok 🤣
Lige meget hvilken form for format han afspiller skulle den sagtens kunne afvikle det. Dit grafikort har ikke noget med det at gøre hvis du kører med de normale std. drivere. Giv den en formatering og så eventuelt undlad chipset drivere. 3.2 ghz er mere end nok til at afvikle .mkv filer. Det kan min NC10 gøre ved 1.8 ghz. Så prøv en formatering er mit bud. Men ellers som alle andre siger, så burde den kunne afspille med VLC player. Vlc kører uafhængigt af hvad der måtte være af codes på din computer. Den bruger med andre ord sine egne codecs. Derfor det er så skide smart en afspiller. Så prøv den før du gør noget drastisk.