Sikker mail - Office 16

Software/OS d.  31. maj. 2018, skrevet af Mustaa
Vist: 3395 gange.

Mustaa
 
Superbruger
Tilføjet:
31-05-2018 12:36:53
Svar/Indlæg:
82/22
Hej

Jeg arbejder i en virksomhed, hvor sikker mail skal være en mulighed i forhold til den nye persondatalov.
Vi arbejder med Microsoft Office 2016 Standard (Volumenlicenser)

Vi (it-afdelingen) har installeret alt efter bogen - men mange af brugerne kan ikke modtage krypterede/sikker mails. De kan dog godt sende uden problemer.

De kan fx godt sende en signerede eller/og krypterede mail til mig, hvor jeg så kan åbne/læse indholdet -
men de kan ikke modtage noget af det selv.

De får fejlbeskrivelsen:
"Dette element kan ikke vises i læseruden. Åbn elementet for at læse indholdet."
--> ”Vi beklager, men vi kan ikke åbne elementet. Det kan være et midlertidigt problem, men hvis fejlen opstår igen, bør du genstarte Outlook. Navnet på det digitale id blev ikke fundet af det underliggende sikkerhedssystem.”


Nogen som har haft samme problem?
Nikkip
 
Overclocker
Tilføjet:
31-05-2018 13:58:14
Svar/Indlæg:
179/21
Jeg har prøvet noget af det sammen for nogle år siden.
Der var det XPS som skulle sættes til før de kunne læse krypterede mail.

Det er værd at prøve om det også kunne hjælpe jer.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nikkip d. 31-05-2018 13:59:08.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2018 17:48:40
Svar/Indlæg:
411/2
Det har ikke noget med XPS at gøre.

Det er en indstilling i Outlook som skal sættes :)

Microsoft nævner den her:

https://support.office.com/en-...

"And if the recipient tries to open the item, a dialog box opens with this message:

"Sorry, we're having trouble opening this item. This could be temporary, but if you see it again you might want to restart Outlook. Your Digital ID name cannot be found by the underlying security system.""