3D print ønskes

Soap-Box d.  15. oktober. 2018, skrevet af svedel77
Vist: 617 gange.

svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
15-10-2018 18:32:14
Svar/Indlæg:
2133/293

Hej,


Er der nogen der kan 3D printe en køkken-tragt med disse mål (kan ikke finde færdiglavede tragte der passer) :



GhostHuntr
 
Overclocker
Tilføjet:
15-10-2018 23:37:20
Svar/Indlæg:
11/0

4cm åbning? Damn



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
16-10-2018 06:52:20
Svar/Indlæg:
2133/293

4cm åbning? Damn


Skrev GhostHuntr d. 15-10-2018 23:37:20
Det sagde hun også i går


tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2018 11:33:14
Svar/Indlæg:
317/39

Det skulle ikke være  noget problem at printe :)
Hvad skal den bruges til.?



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
16-10-2018 12:51:47
Svar/Indlæg:
2133/293

Det skulle ikke være  noget problem at printe :)
Hvad skal den bruges til.?


Skrev tf-uno d. 16-10-2018 11:33:14
Den skal bruges til alt mad. Også at hælde gryderetter i poser til pasteurisering.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2018 13:32:56
Svar/Indlæg:
3385/80

Dårlig idé at bruge det til fødevarer.



Xoferif
 
Overclocker
Tilføjet:
16-10-2018 13:42:49
Svar/Indlæg:
440/7

ikke at jeg ved så meget om 3d printning... men af hvad jeg kan se så når det skal bruges til madvare, skal der printes i PLA så er det vidst 'okay'


link for reference: https://3dprinthuset.dk/er-3d-... 



tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2018 14:57:39
Svar/Indlæg:
317/39

Tvivler på man kan få gjort det ordentlig rent efter brug. Da 3d print har helt små revner/riller osv.



virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2018 18:38:50
Svar/Indlæg:
879/34

Mener de har et 5 sæt i Thansen alle mulige størrelser 



Dornkorn
 
Overclocker
Tilføjet:
18-10-2018 05:52:13
Svar/Indlæg:
8/0



Hvilken printer har du købt og hvilken slags dysse/dysser sidder på den ??

Angående ABS, er det normalt at hjørnerne begynder at skrumpe, herved trækker printet sig sammen og bukker. ABS skal printes i et opvarmet rum ved 50-60 grader, for at du undgår dette helt. Du kan prøver med Kapton tape, og se om det hjælper eller hårspray. Det sikre det oftest ikke helt.

Angående det ikke helt lukker sammen, skal du lege med extrusion width. Hvilken slicer bruger du ? Slic3r ville jeg tro, og hvis det er, skal du ind under print settings, advanced og first layer op.

Hvis du ikke kan få ABS til at virke, kan du prøve med PLA, da dette ikke skrumper, men er også mere blødt materialer der ikke har helt samme styrke.