HVorfor prisforskellen?

Apple/Mac d.  11. juni. 2019, skrevet af Dennisffn
Vist: 508 gange.

Dennisffn

Overclocker
Tilføjet:
11-06-2019 23:27:53
Svar/Indlæg:
3/1

Så lige den anden tråd om en der ville opgradere sin MAc 2012 med en SSD og måske nogle ram, da tingene er LODDET fast i i senere modeller. 

Hvad får overhovedet folk, til at betale dobbelt pris for halve Specs i forhold til MAC VS PC, og man kan ikke engang opgradere hen af vejen?

Jeg forstår det ganske enkelt ikke. 

Og begyndt ikke på byggekvalitet, og lækkert design det findes der også PCer der har lige så fint. Og skal man endelig køre MACoS eller hvad det hedder kan det også lade sig gøre på en PC, til det kvarte af hvad en ny Macbook pro koster.? Er man bare Applefan så eller hvad ?

Bevares jeg forstrækker også bestemte mærker inden for mange ting, men det virker jo som om vil du have en superlækker merecedes med 30 HK, eller en Ferrrai med 550 HK, og betale dobbelt for mercedens alligevel ?

I min verden er det ren og skær "ONDSKAB" at lodde ting fast, så vil man ha noget bedre, skal man købe en nyere model.... argh, og betale 22.000 kr igen, men samme specs som en PC til 6000 kr har...

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Dennisffn d. 11-06-2019 23:29:12.
Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2019 08:16:54
Svar/Indlæg:
1885/147
Jeg er selv til PC og Windows, men jag har da forståelse for, at der er nogen som er mere til Apple. Deres OS er muligvis begrænset og der er ikek ehlt de samme muligheder for gaming, men så er en MAC god til det den er skabt til.

MAC OS udnytter hardware bedre, da der er tale om bedre optimering,fordi der ikke er lige så store hardware sammensætninger som ved en PC, derfor er der heller ikke det samme behov for løbende opgradering af hardware.

I bund og grund koster Apple mere, fordi der ikke er den samme konkurrence på den platform, ja i principet er der ingen konkurrence, da der ikke er andre producenter end Apple, som sælger et færdigt produkt og der er da heller ikke tivl om, at byggekvaliteten på et Apple produkt er højt.

Me jeg er mere til friheden ved at rode med hardware og den slags, så derfor er jeg til PC.

neemos

Nyhedsskribent
Tilføjet:
12-06-2019 09:15:49
Svar/Indlæg:
684/239

nu er det jo en fri verden og folk kan bruge deres penge fuldstændig som de lyster 🤡

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2019 11:14:15
Svar/Indlæg:
5411/53

Stop nu med det der "MacOS kan også køre på PC'ere".

Det er måske meget sjovt at lege med at få MacOS til at køre på en PC, men det er LANGT fra stabilt nok eller besværet værd til noget der ligner skolearbejde eller proffesionelt arbejde.

Lad mig lige spørge dig OP, hvor mange gange har du skiftet CPU i en bærbar?

skaterpete

Superbruger
Tilføjet:
12-06-2019 11:55:28
Svar/Indlæg:
123/8

Du har helt ret Dennis. Det er mig fuldstændigt ubegribeligt hvorfor nogle mennesker vælger at købe en macbook. Eller noget som helst fra apple.

Men vi lever i en tid hvor størstedelen af befolkningen, er så usikre på sig selv at de er nød til at købe det dyreste, af frygt for at blive kritiseret.

PS. Kan i huske da apple troede at det ville være en god ide at lave en mus med kun en knap og så gik konkurs for anden gang? haha

bauner

Senior Skribent
Tilføjet:
12-06-2019 14:06:45
Svar/Indlæg:
790/71

Kvalitet koster - også hvis der skal være Windows på den... 12K for en lækker bærbare med RAM loddet på.

https://www.pricerunner.dk/pl/... (20KH006FMD)-14-Sammenlign-Priser

#4 Nej, jeg kan ikke huske historien om en mus med en knap. Til gengæld rager det mig langsomt, hvad andre tænker om mit hardware.

M.Beier

Skribent
Tilføjet:
12-06-2019 16:37:51
Svar/Indlæg:
1743/103

Det er dels for at styrke kompatibilitet, dels betaler de noget helt andet for varen. 

Jeg modtager snart min lenovo x280, den har desværre også loddet ram

wilson

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2019 21:49:36
Svar/Indlæg:
743/20

Mac Os køre godt på det rigtigt hardware, du skal købe det rigtigt hardware  til din hackintosh 🙂

https://www.tonymacx86.com/buy...

Anomynous

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2019 00:22:02
Svar/Indlæg:
194/13

Jeg har lige erhvervet mig en macbook air - bruger den til surf og det er den fænomenal til! Meget bedre end nogen anden windows PC jeg har prøvet. Men ja, ren specs på papir så får du ikke meget for dine kroner hos Apple.

skaterpete

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2019 08:54:45
Svar/Indlæg:
123/8

#5 det kan være du ikke var blevet født endnu.