DirectX Raytracing på GDC

Grafikkort, Diverse d.  21. marts. 2018, skrevet af KleitusIV 2 Kommentarer.  Vist: 5024 gange.

DirectX Raytracing

GDC (Game Developers Conference) konferencen løber af stablen i disse dage. Det er verdens største industri konference for den professionelle spil industri, med introduktion af nye teknologier, og tips og tricks om alt inden for spil udvikling.

Et af de hotte temaer for årets konference er DirectX Raytracing (DXR), hvor både Nvidia og AMD har meldt sig under Microsofts faner som med-udviklere til den nye teknologi.

Futuremark var også med på præsentationen og fremviser de første tech demo'er, hvilket kan ses herunder.

DirectX Raytracing handler om real-time reflektioner fra spejle, vand, metal og meget andet, og er typisk meget svært at lave. De gamle metoder har tidligere haft en del udfordringer og begrænsninger og været svære for udviklere at udnytte. Med DXR bliver det nu betydeligt lettere, hvilket i sidste ende selvfølgelig skal give os endnu bedre grafik i spillene.

Futuremark har også lagt et par animerede GIF billeder op til at illustrere det:


DirectX Raytracing giver real-time reflektioner på dynamiske objekter


DirectX Raytracing kan producere reflektioner af objekter uden for kameravinklen


Ved at bruge DXR kan man lave præcise reflektioner ud fra perspektivet i real-time


Reflektioner er ikke kun til spejle, men gør alle overflader mere realistiske

 

Futuremark giver os et par ord med på vejen om de nye metoder:

Practical real-time raytracing for games

Raytracing is not a new technique, but until recently it has been too computationally demanding to use in real-time games. With modern GPUs, it's now possible to use rasterization for most of the rendering and a smaller amount of raytracing to enhance shadows, reflections, and other effects that are difficult to achieve with traditional techniques. Our DXR tech demo runs in real-time on current GPU hardware and, because it builds on existing methods, it was relatively easy to implement into our DirectX 12 game engine. We are proud to be one of the first developers chosen to work with DirectX Raytracing, and we are excited about the opportunities for this new API. I am happy to announce that we will be using DirectX Raytracing in a new 3DMark benchmark test that we hope to release towards the end of the year.

 

Man kan læse mere om DirectX Raytracing på Microsoft's blog her: Link

 

svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
21-03-2018 18:58:09
Svar/Indlæg:
2103/290
Ville gerne, men nej.


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2018 21:37:41
Svar/Indlæg:
3065/208
#1 Ha, hvis man kunne læse og forstå de nævnte dokumenter i den her artikel fra en af Nvidia's blogs: What’s the Difference Between Ray Tracing and Rasterization? (https://blogs.nvidia.com/blog/... ) af Arthur Appel (1969) og Turner Whitted (1979) kunne man sikkert komme langt 😳

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af gabbadoo d. 21-03-2018 21:38:53.